Rośnie apetyt konsumentów na produkty ekologiczne

Wartość rynku przekroczyła ponad 800 mln zł i cały czas rośnie.

Eksperci szacują, że w ciągu dekady wartość sektora wzrośnie do ponad 3 mld zł (porat.spożywczy.pl). Polski konsument coraz częściej szuka produktów BIO, unika konserwantów i barwników i poszukuje ich naturalnych zamienników. Jednak jak zauważają producenci i dystrybutorzy żywności konieczna jest wciąż edukacja w temacie ekożywności, przede wszystkim mająca na celu uświadomienie sposobu jej wytwarzania, który jest uzasadnieniem dla ceny takich produktów (wyższa w porównaniu z produktami konwencjonalnymi cena wciąż uznawana jest za największą barierę w zakupie produktów BIO).

Niemniej jednak mówi się, że rynek produktów wytwarzanych metoda ekologiczną ma teraz swoje 5 minut i wciąż będzie się rozwijał. To duża szansa dla producentów, by rozszerzyć ofertę, a przede wszystkim sieć dystrybucji. Taką możliwość stwarzają targi Polagra Food, które są od wielu lat miejscem łączącym producentów i dystrybutorów żywności..

Wydarzenie poprzedza trwająca kilka miesięcy kampania, której celem jest pozyskanie profesjonalnych zwiedzających. To dlatego targi Polagra Food stanowią bardzo konkretną przestrzeń do rozmów biznesowych z przedstawicielami hurtowni i sklepów spożywczych, a także sieci handlowych.

WAŻNE TERMINY >>>

Organizatorzy  prowadzą też wiele działań promocyjnych na rzecz producentów biorących udział w targach. Prowadzone są działania promujące ich marki oraz produkty na terenie Polski oraz poza jej granicami. Tym samym uczestnicy targów zyskują wielomiesięczną obsługę marketingową, która jest nieodpłatna.

baner_zglos_udzial_czerwony.jpg

Wstecz