Dolce vita po polsku

Czyli słodkie informacje przy tłustym czwartku

Rynek ciast i wyrobów cukierniczych w Polsce jest wart 3,6 mld zł. Dane te dotyczą między innymi produktów pakowanych i na wagę, czyli ciast; produktów cukierniczych słodkich, czyli pączków, faworków, bułeczek mlecznych i maślanych, drożdżówek, jagodzianek, bajaderek, ciastek francuskich, rogali maślanych i mlecznych, chałek, kruchych babeczek, croissantów; gofrów; ciast i ciastek chłodzonych, tortów, ptysi z kremem, tart, itp.

Jak pokazują badania przeprowadzone przez GfK Polonia w 2016 roku polskie gospodarstwa domowe kupiły ponad 203 tys. ton produktów z tej kategorii. Przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło w tym czasie około 15 kg produktów z tej kategorii, wydając na ten cel średnio 274 zł i dokonując średnio 43 aktów zakupowych. W całej kategorii 86 proc. sprzedaży ilościowej stanowiły produkty sprzedawane luzem, a 14 proc. produkty pakowane. W ujęciu wolumenowym produkty pakowane odnotowały wzrost o 7,4 proc. w stosunku do poprzedniego roku.

Warto również podkreślić, że słodycze są produktami, które Polacy najczęściej spożywają poza domem. Sięga po nie aż 58 proc. respondentów. Będąc „w drodze” uwielbiamy podgryzać batony, wafle w czekoladzie i ciasteczka.

Dane pochodzą z badań przeprowadzonych przez GfK Polonia.

Producentów i dystrybutorów słodkości zapraszamy do udziału w Międzynarodowych Targach Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD w Poznaniu. Jak pokazuje struktura zwiedzających targi, to dobra okazja, by rozszerzyć kanały dystrybucji nie tylko o nowych odbiorócw krajowych, ale także tych spoza Polski. Targi otwierają także możliwość szerokiej promocji nowości, których oczekują konsumeci.

więcej informacji >>

Zapytaj o ofertę udziału w targach >>

Wstecz