Biznes, wiedza, inspiracje

Tak właśnie można podsumować targi Polagra Food.

Tegoroczna ekspozycja targów zajęła powierzchnię 3 pawilonów. W ekspozycji udział wzięło ponad 350 wystawców, którzy zaprezentowali kilkaset nowości – produktów znanych, ale w nowych wariantach smakowych oraz całkowicie nowych rozwiązań w zakresie przetworów mięsnych i owocowo-warzywnych, słodyczy, napojów, alkoholi, tłuszczy spożywczych, gotowych dań i żywności ekologicznej. Aż 27 produktów otrzymało w tym roku Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Z zagranicznych rynków najsilniej był prezentowany włoski. Kilkunastu producentów przywiozło do Polski włoskie specjały – sery, wędliny, marynaty warzywne, lody, by nie tylko zaprezentować je polskim kupcom, ale przed wszystkim, by wynegocjować dla nich miejsce na półkach w polskich sklepach ze specjalistyczną żywnością jak i w tych wielkopowierzchniowych. Na targach nie zabrakło również wystawców z Chin, Węgier, Turcji, Hiszpanii, Niemiec, Belgii, Białorusi, Indii, Litwy, Korei Południowej, Holandii, Austrii, Egiptu czy Ukrainy.

Wśród polskich producentów, podczas tegorocznej edycji targów Polagra Food, wyraźnie dominował sektor mleczarski. Wobec nadwyżek mleka, zarówno na rynku polskim, jak i w innych krajach, konieczne jest nie tylko stymulowanie popytu poprzez wprowadzanie nowych, spełniających oczekiwania konsumentów produktów, ale także poszukiwanie nowych rynków zbytu i z tą intencją polscy producenci wyrobów mleczarskich wzięli udział w targach Polagra Food. Oczekiwania ich, a także innych wystawców, co do zwiedzających z pewnością zostały spełnione. Targi odwiedziło wiele delegacji zagranicznych m.in. z takich krajów jak Albania, Australia, Belgia, Białoruś, Brazylia, Chiny, Chorwacja, Czechy, Dania, Finlandia, Filipiny, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Indie, Irlandia, Izrael, Jordania, Kanada, Łotwa, Niemcy, Portugalia, RPA, Słowacja, Szwajcaria, Szwecja, Tajlandia, Węgry, Wielka Brytania, Włochy, Zjednoczone Emiraty Arabskie. Rozmowy w wielu językach toczyły się na stoiskach, ale także podczas zaaranżowanych spotkań B2B. Takie miały właśnie miejsce podczas Międzynarodowej Giełdy Kooperacyjnej organizowanej przez PARP oraz sesji spotkań przygotowanej przez Belgian Meat Office. O nowych możliwościach handlowych, związanych szczególnie z rynkami Azji i Afryki, można było zasięgnąć informacji w Strefie Inspiracji Agencji Rynku Rolnego.

Kolejna edycja targów Polagra Food: 2-5 października 2017. Zapraszamy!

Wstecz